dinsdag 18 juni 2019

Muggen muggen, muggen


Wetenschappelijke naam: Nematocera
Rang: Suborder
Hoger taxon: Tweevleugeligen      ===========================


Doordat het hier later dan normaal warm is geworden, is het aantal muggen dramatisch hoog. Vanaf het moment dat de zon zakt beginnen de muggen zich te groeperen en zich klaar te maken voor de aanval. Het laatste rondje met de hond is een waar drama. Eenmaal binnen laten ze de hond en mij los en zit je met minmaal zo'n 100 muggen  die onmiddellijk de aanval in zetten op ons. Als een ware prikkebenen slaan we die prikkers van ons af wat vergezeld gaat met enorm veel bloed op de kastjes. (Je vraagt je overigens af wiens bloed je staat op te ruimen😩). Ik heb geloof ik geen plek meer waar ik niet gestoken ben, ondanks de Deet 50 en andere heftige bestrijdingsmiddelen.

Het enige plekje waar ze Puck kunnen raken, de neus, is rood van  het bloed. Af en toe zitten ze met zijn 10'en die arme hond te pesten.
De enige verlichting die we hadden was tijdens een onweersstorm met harde wind en veel regen. Helaas was dit de trigger om de volgende dag in nog grotere getale aan te vallen 🦟🐝🐜. Ik stel voor inpakken en zo gauw mogelijk wegwezen.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten