woensdag 5 juni 2019

Bijeneters

Vandaag moest ik er aan geloven. Vanmorgen uitgegleden in de prut na de onweersbui van vannacht met mijn laatste broek. Nou zouden we vandaag "met de meiden" naar de boomhut om ook eens te kijken naar de beroemde bijeneters. Het zou één van de laatste keren kunnen zijn voordat ze  verdwenen om hun eieren uit te  broeden en dan moet je een tweetal weken geduld hebben. Even wat camouflagekleding uit de kast van Derk geleend en dit versierd met mijn tollertrui. Helaas viel die trui niet in goede aarde bij het opperhoofd die mismoedig opmerkte dat de bijeneters niet uit Nova Scotia kwamen en of ik niet iets "groens" had. Nee, dat had ik niet, maar vond  nog wel iets zwarts 😳. Met de 4x4 heeft hij ons afgezet bij de hut en na veel do's and don't (per slot weet Sjors waar hij over praat 😉) hebben we ons plaatsje ingenomen.

Wat een geweldig gezicht!

Het was even wachten en de juiste positie van mijn camera vinden zodat het "rood" van mijn camera niet te zien was, maar toen ze er eenmaal aan gewend waren kon je mooie plaatjes maken.....

Terug gelopen door het veld en daar nog een keer ervaren hoe vreselijk mooi de puszta is...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten